BASINA VE KAMUOYUNA
2/B ARAZİLERİNİ SATMA HAZIRLIĞI YAPILIYOR…Hükümetin “2B arazilerini” ne pahasına olursa olsun satma girişimi, “seçim yatırımı” olarak yeniden gündemdedir. Ve neyazık ki bunu yaparken hukuk dışı ve katılımcılıktan uzak düzenlemelerin öneçıktığı görülmektedir. Oysa hükümet 2003 yılında Anayasa değişikliği yapmayı bile göze almışken bunu başaramamıştır. Yüksek rantlı 2B arazilerini seçimlerden önce satışa hazır hale getirmek üzere Çevre ve Orman Bakanlığı ile Maliye Bakanlığı tarafından hummalı bir çalışma yürütülmektedir. Bir yandan kadastral yanlışlıkların düzeltilmesi ve işgalcilerin saptanması gibi teknik nitelikli çalışmalar aceleye getirilirken, diğer yandan Ormanlarımıza Sahip Çıkalım Birliği (OSB) ile birlikte bir yıllık çalışma sonucunda varılan mutabakat metni göz ardı edilmekte, “çalışmalar kamuoyundan gizlenerek” yürütülmektedir.Siyasal iktidarın “2B arazilerini” satmak amacıyla şimdilerde yapmaya çalıştığı düzenlemeler, geçmişte de gündeme gelmiş ancak bu doğrultudaki her düzenleme ya Anayasa Mahkemesince durdurulmuş ya da çıkarılan yasalar Cumhurbaşkanı tarafından Anayasaya aykırı bulunarak veto edilmiştir.
Hal böyle iken benzer düzenlemelerin bu kez sadece göstermelik olarak hazırlandığı anlaşılmaktadır. Hazırlanmakta olan ve kısmen basına sızdırılan yeni yasal düzenlemenin Cumhurbaşkanınca onaylansa bile Anayasa Mahkemesine gitmesi halinde Anayasa Mahkemesince iptal edileceği açıktır. Bu hususu Hükümetin bilmemesi mümkün değildir. Aksine bilerek ve isteyerek “Anayasa Mahkemesi iptal edinceye kadar”oldu-bittiye getirip rantı yüksek arazileri peşkeş çekme niyetini göstermektedir. Öte yandan yüzyıllardır orman içinde yaşayan orman köylülerine,yaşadıkları bu alanların para ile mi satılacağı yoksa tahsis mi edileceğine ilişkin bir açıklama da henüz yapılmış değildir. Bilinmelidir ki bu durum; 2B sorununu çözmek yerine daha karmaşık ekonomik ve toplumsal sorunlara yol açarak çözümsüzlük üretecektir. Kamuoyunu oldu bittilere karşı duyarlı olmaya çağırıyoruz. Ve başta iktidar partisi olmak üzere tüm siyasi parti gruplarına sesleniyoruz! 2 B konusunun, kamuoyundan gizlenerek değil, toplumun herkesiminin katkıları ile olgunlaştırılarak, akıllarda oluşan şüphe ve güvensizlik unsurları giderilerek ve geniş tabanlı uzlaşma ürünü haline getirilerek çözümlenmelidir. Biz aşağıda imzası bulunan örgütler OSB bünyesinde ormanlarımıza sahip çıkmaya devam edeceğiz.. Toplumun tüm kesimlerini de duyarlı olmaya çağırıyoruz. Ormanlarımıza Sahip Çıkalım Birliği Adına
OSB YÜRÜTME KURULU
TÜRKİYE ORMANCILAR DERNEĞİ ORMAN MÜHENDİSLERİ ODASI ORKOOP TARIM ORKAM-SEN KIRÇEV TEMA HARİTA VE KADASTRO MÜH.ODASI